FVU Matematik – Forberedende Voksen Undervisning

FVU Matematik er for dig, der gerne vil blive bedre til gundlæggende matematik.

Matematik er for dig, der gerne vil:

• Forbedre din talforståelse
  • Styrke dine regne- og matematik færdigheder
  • Blive klar til en ungdomsuddannelse

Du vil blive undervist i grundlæggende matematiske begreber, og du arbejder med tal og temaer, du kender fra din hverdag.

FVU Matematik består af to forskellige trin, hvor det sidste trin svarer til 9. klasses niveau. Du vil blive undervist på det niveau, der passer til dig – og undervisningen vil være tilrettelagt, så alle kan følge med.

• Du vil på trin 1 arbejde med de fire regnearter. Plus, minus Gange, dividerer. Du vil også arbejde med decimaler og brøker
  • På trin 2 vil der være opgaver med areal, rumfang og procent. Opgaverne vil indeholde både tekst, tal og figurer.

Du behøver ikke særlige færdigheder eller udfordring for at vælge FVU matematik, men det er en fordel, hvis du selv er motiveret og klar til at tage regne-udfordringerne op.

Om dig:

• Du har lyst til at forbedre dine matematik-færdigheder
  • Du er indstillet på at arbejde med ”lektier” og få klassisk tavle-undervisning
  • Du er klar til at løse opgaver i fagene og er indstillet på at arbejde selvstændigt.

FVU Undervisningen på Vrå Højskole kan sammenlignes med FVU undervisning på eksempelvis VUC eller HF.

Undervisningen gør dig klar til en ungdomsuddannelse – eller den kan motivere dig til at få læst op på tallene, hvis du eksempelvis skal bruge matematik og regning i et kommende job. Du kan se FVU Matematik som en slags lektie-café, hvor vi hjælper dig ud fra der, hvor du slap faget sidst.

Vi starter med andre ord fra dit niveau og hjælper dig videre derfra.Vrå Højskole har lommeregnere, men du er naturligvis velkommen til at medbringe din egen.

Højskole er mere end FVU Matematik

FVU Dansk

Fede oplevelser?

FVU Matematik - Forberedende Voksen Undervisning 4