150 års Jubilæumsindsamling

Dette efterår runder Vrå Højskole et meget skarpt hjørne. Som en af de ældste folkehøjskoler i landet fylder den 150 år.

150 år med tusindvis af mennesker, der har suget viden, fællesskab og alle former for åndelig næring til sig i de skønne omgivelser i Vrå. Vi glæder os til at fejre jubilæet den 5. november med alle jer, der har så stor kærlighed til stedet. Der er meget at glæde sig over.

150 års Jubilæumsindsamling 1

Men som I sikkert ved, står skolen også i en vanskelig situation. En fejl i administrationen af offentligt tilskud under den tidligere ledelse betyder, at skolen er havnet med en gæld på 5,4 millioner kroner til Styrelsen for Uddannelse og Kvalitet. En gæld, som vi skal afdrage over de næste otte år.

Vi har lagt en plan. Vi skal nok komme igennem. Men det bliver nogle hårde år, hvor alle vores ønsker om at udvikle højskolen og sende den flot ud i de næste 150 år må vige. Det handler om at komme igennem og overleve, og vi er naturligvis bekymrede for, om vi har de nødvendige muskler til samtidig at sikre den udvikling, der er helt nødvendig for at kunne tiltrække fremtidens højskoleelever.

I anledning af jubilæet har vi derfor etableret en jubilæumsindsamling. Vi håber og tror, at rigtig mange af jer, der elsker Vrå Højskole har lyst til at hjælpe os igennem den her situation og være med til at sikre fremtiden for den eneste almene folkehøjskole i Vendsyssel.

Du kan hjælpe ved at støtte vores indsamling på MobilePay 639249

Tak for hjælpen.