Strik weekend

Information om strik-weekenden

kr 2.495 Inkl. kost og logi i dobbeltværelse.
Bad og toilet på værelset
  • 10.-12. maj 2024
  • En hel weekend med strik
  • Strik for alle niveauer
Ledige pladser

En hel weekend med STRIK på højskole - også en god mulighed for en venindetur

En strikweekend på højskole er den perfekte måde at kombinere afslapning og kreativt udfoldelse. På weekend strik-kursus får du mulighed for at lære nye teknikker, møde ligesindede og få inspiration til dit næste strikkeprojekt. Køkkenet serverer lækker mad og der er mulighed for at købe vand, vin og øl til fornuftige priser.

Der er mulighed for at overnatte på højskolen, men du kan også sove hjemme og stadig deltage i morgenmad og aftenhygge. Jer der sover hjemme kalder vi “dagskursister” og vi fratrækker prisen for et værelse i to nætter.

Gennem de seneste år har vi afholdt nogle yderst succesfulde dage med Strikfest, det er næsten samme koncept, bare at vi tilføjer mulighed for overnatning, endnu mere hygge, ture og lidt ekstra højskole.

Vi vil arrangere to workshops lørdag formiddag, på forskellige niveauer, så både begyndere og øvede kan føle sig tilpas. Du vil have mulighed for at arbejde med forskellige materialer og teknikker, og få hjælp til at realisere dit eget strikkeprojekt under vejledning fra erfarne instruktører.

En forlænget weekend på højskole er også en god mulighed for at komme væk fra hverdagens stress og jag, og fokusere på det, du holder af. Strik er en afslappende og terapeutisk aktivitet, der kan hjælpe dig med at slappe af og finde ro i din krop og sind. Vi sørger for at stable masser af brænde op omkring pejsen, så der kan hygges igennem.

Så hvis du elsker at strikke, eller ønsker at lære det, så er en forlænget weekend på højskole med fokus på strik det perfekte valg for dig. Tag på en kreativ mini-strikkeferie i Vrå, mød nye mennesker og få inspiration til dit næste strikkeprojekt.

Lene Randorff er på lørdag eftermiddag:

Deltag i denne alsidige del af strikkeweekenden, hvor vi, under kyndig vejledning af Lene Randorff, udforsker nye måder at slå masker op og lukke dem af. Kurset henvender sig til både begyndere og øvede strikkere og fokuserer på kreative fiduser og smarte strikketeknikker.

Vi vil arbejde ud fra kompendiet “Flid, Fedt, og Snyd” og inddrage forskellige strikkesnyd for at løfte dine projekter til nye højder. For at deltage skal du medbringe 5 strømpepinde nr. 4, 2-3 lyse garnrester i størrelse 4, samt en hæklenål nr. 4. Gør dig klar til en lærerig oplevelse, hvor du kan forfine dine færdigheder og tilføje det ekstra touch til dine strikkeprojekter!

Undervisere

Mette Albæk

Mette Albæk Christensen, grundlægger af Mette Albæk Design, bringer sin kreative passion til Vrå Højskole. Hendes virke omfatter tre hovedområder: unikke pudedesigns, en omfattende garnbutik med både en online webshop og en fysisk butik i hendes hjem i Lendum, samt spændende kurser og workshops inden for strikning og hækling.

Mette skaber inspirerende strikkede pudeserier, der trækker inspiration fra landskaber og forenkler dem til smukke striber. Hendes kreativitet udspringer fra forskellige kilder, herunder landskabsmalerier af Svend Engelund, hendes egen udsigt over Jyske Ås, øjeblikke ved havet og smukke naturbilleder fra film. Disse indtryk oversætter hun til farverige striber på hendes puder, der strikkes med engelsk soft uldgarn og har et smukt organisk udtryk.

Mette lægger vægt på, at hendes puder ikke blot er dekorative elementer, men også komfortable at bruge som støtte i hverdagen. Derfor er de udstyret med lynlåse, der gør dem lette at vedligeholde og vaske.

Med en baggrund som sygeplejerske, neuropædagog, taktilpædagog og NLP-practitioner har Mette dyb forståelse for menneskelig trivsel og stresshåndtering. Hendes kurser om stresshåndtering gennem håndarbejde, med titlen “Med godt skal ondt fordrives,” bygger på denne erfaring og hjælper deltagerne med at bruge håndarbejde som et terapeutisk værktøj. Ud over disse terapeutiske kurser tilbyder hun workshops i strikketeknik, der passer til alle niveauer, samt hyggelige strikkeformiddage for kvinder på barsel.

Sisse Skovbakke

Sisse Skovbakke er musikuddannet og har arbejdet som lektor på lærerudddannelsen i Nørre Nissum (nu VIA University College), senest som underviser på Seniorhøjskolen i Nørre Nissum og Livsstilshøjskolen Gudum. Hun er også aktiv inden for efter- og videreuddannelse af musiklærere samt korleder og coach for kor, der ønsker at videreudvikle sig. Som højskolelærer står Sisse for de kulturelle, sociale, kulturelle og livsduelige områder, altid med et strejf af humor og vestjysk lune.

Lene Randorff

Uddannet Håndarbejdslærer. Indehaver af firmaet Lillestrik med salg af egne strikdesigns, strikkekit samt bøger
www.lillestrik.dk

Har du lyst til at deltage på et af Vrå Højskoles mange kurser, gælder det om at tilmelde sig – og gerne inden alt for længe. En del af vores kurser er nemlig hurtigt udsolgt, så det gælder om at komme først til mølle.