Grafikkursus - Fra skitse og tegning til grafisk tryk

• Uge 30: VENTELISTE
  • Ungdoms- og Studiepris: 3.950,-
VENTELISTE

Fra skitse og tegning til grafisk tryk

Fra skitse til grafisk tryk får du i løbet af en uge på Vrå Højskole lov til at prøve forskellige tryk-teknikker og tryk-typer af. På kurset arbejder vi med:

• Dyb tryk
  • Høj tryk
  • Plan tryk
  • Trykteknikker
  • Trykteknikkernes forskellige udtryk

I løbet af ugen vil komme igennem forskellige genrer indenfor  det grafiske tryk.

En dag vil typisk forløbe med, at vi arbejder med forskellige tegneøvelser og opgaver i løbet af formiddagen, og bearbejder dem til grafiske tryk om eftermiddagen.

I løbet af ugen kommer vi omkring dyb-, høj- og plantryk og vi kombinerer de forskellige trykteknikkers udtryk. Vi arbejder med collografi til dybtryk, xerolitografi til plantryk og med afmaskningsteknik blandet med foto og personlig streg til trykplade.

Om dig:

• Du har lyst til at eksperimentere med grafisk tryk
  • Du er nybegynder – eller er erfaren, alle er velkomne
  • Du er klar til at arbejde i et åbent værkstedsmiljø
  • Du er indstillet på fælles oplæg og personlig feedback og vejledning.

Papir til tryk kan købes gennem Verner Brems 14 ark kobbertrykspapir 230 gr. ca. A4 (21 x 30 cm) koster i alt 40,-  Evt. passepartout indramninger af de færdige tryk. Husk at tage tøj på, som du kan arbejde i, og som må blive beskidt under kurset.

Ud over dine medkursister på holdet, vil du også møde andre mennesker på højskolen, blandt andet til måltiderne, til morgensamling og til fælles aftenarrangementer.

Har du særlige hensyn, som vi skal tage til din kost, skal du gøre opmærksom på det ved tilmelding. Her kan du også bestille enkeltværelse. Bemærk at det koster et tillæg på 1000,-

Der betales 25 kr. i værkstedsafgift pr. dag (dækker, trykfarver, trykplader, chartek, kopier og andet forbrug).

Særlige forhold for ungdomspris:

Deltager du som ung under 25 år eller med studiekort (25 -30 år) skal du huske at markere boksen i tilmeldingen. Vær opmærksom på, at du IKKE kan få eneværelse, når du vælger ungdomspris.

Verner Brems

Verner Brems er uddannet ved Designskolen i Kolding og Academy of Fine Arts in Krakow.
Han er medlem af Billedkunstnernes Forbund.
Se mere på vernerbrems.dk

Har du lyst til at deltage på et af Vrå Højskoles mange sommerkurser, gælder det om at tilmelde sig – og gerne inden alt for længe. En del af vores kurser er nemlig hurtigt udsolgt, så det gælder om at komme først til mølle.

Nogle af vores kurser har kun plads til eksempelvis 12 deltagere – nogle enkelte mere. De små hold sikrer, at du får ekstra meget ud af undervisningen – og samtidig lærer de øvrige kursister på holdet bedre at kende.