7 dages Smykke kursus – Guldsmedens arbejdsmetoder

Information om smykke-kurset

kr 5.050 Inkl. kost og logi i dobbeltværelse
Bad og toilet på værelset
  • 24-30. juni 2024 (ledige pladser)
  • 1-7. juli 2024 (kun dagskursister)
  • En del af kunstugerne
  • Ungdoms- og Studiepris: 4.050,-
Ledige pladser

Fra ide til færdigt smykke

Undervisningen vil være en vekselvirkning mellem oplæg i plenum og personlig vejledning.

Der undervises i brug af traditionelle guldsmedeværktøjer. Der skal saves, bukkes, loddes, files, smedes m. m

Materialerne, som skal bruges på kurset kan du købe på højskolen. Og det, skolen ikke har, kan hurtigt skaffes.

Har du smykkesten, sølv og guld, andet materiale og værktøj, som du gerne vil anvende er du velkommen til at tage det med.

Forbrugte materialer ikke er inkluderet i kursusprisen.

Vel mødt til nogle intense dage og aftener med ligesindede – Det kan kun blive godt.

Vær opmærksom på at vores kurser indeholder mere end fag-undervisning. Der er også planlagt tid til foredrag, hygge i dagligstuen, frokost, indlogering etc. Du vil få et skema for kurset tilsendt inden kursusstart. På 7-dages kurser, er der typisk ikke værkstedsundervisning første og sidste dag.

Særlige forhold for ungdomspris:

Deltager du som ung under 25 år eller med studiekort(25-30 år), skal du huske at markere boksen i tilmeldingen. Vær opmærksom på, at du IKKE kan få eneværelse, når du vælger ungdomspris.

Peter L. Iversen

Han har gennem sit voksenliv beskæftiget sig med kunst og kunsthåndværk, men et møde med guldsmeden Frank Ahm i begyndelsen af 90 -erne fik afgørende betydning for hvad de næste godt 25 år skulle bruges til – arbejdet med smykker i guld og sølv.

Ved siden af sit arbejde som højskolelærer har han haft eget smykkeværksted og deltaget i ganske mange udstillinger.

Og – så er han stadig betaget af, hvad man dog kan med en hammer.

Har du lyst til at deltage på et af Vrå Højskoles mange kurser, gælder det om at tilmelde sig – og gerne inden alt for længe. En del af vores kurser er nemlig hurtigt udsolgt, så det gælder om at komme først til mølle.