Koncert med Aabenraa Statsskoles BIG BAND: Pianoforte

ONSDAG DEN 2. MARTS 2022 KL. 19.30-21.30

Vi er så VÆLDIG heldige, at kunne tilbyde dig en GRATIS koncert med Aabenraa Statsskoles BIG BAND: Pianoforte.

Du dukker bare op kl. 19:30 på Vrå Højskole.

Skulle du have lyst til at deltage i fællesspisningen inden, kan du også finde den begivenhed på vores Facebook side.

Fællesspisningen starter kl. 18, og kræver tilmelding senest 1. marts kl. 12.

Lidt om Pianoforte fra deres hjemmeside:

Bigbandet Pianoforte er et orkester for elever på Aabenraa Statsskole. Det har eksisteret siden 1988 og har plads til 38 musikere og to lydteknikere. Hvert år forlader op mod halvdelen af musikerne orkestret, fordi de bliver studenter, og ved skoleårets begyndelse optager vi derfor lige så mange nye.

Bandet øver hver tirsdag eftermiddag, og repertoiret består af jazzstandards, funk, rock, pop m.m., ofte i nye arrangementer, der er tilpasset orkestret. Bandet spiller gerne til koncerter rundt omkring i landet og øver om nødvendigt ekstra i den forbindelse. Orkestret ledes af Jacob Kjøller Andersen og har et tæt samarbejde med Aabenraa Musikskole, der hjælper med blandt andet instrumentallærere.

Siden 1991 har bandet været på turné hvert år. De fleste turnéer er gået til forskellige europæiske lande, en enkelt rejse gik til Japan. I løbet af fem dage med daglige prøver og koncerter udvikler musikerne sig kolossalt, så orkestret er optimalt spillende ved den årligt tilbagevendende forårskoncert på Aabenraa Statsskole.