5-dages Kunst Kursus – På sporet af kunst i Vendsyssel

Information om
kunst-kurset

kr 3.950 Inkl. kost og logi i dobbeltværelse.
Bad og toilet på værelset
  • 29. april - 3. maj 2024 (Ledige pladser)
  • Ungdomspris: 2.950,-
Aflyst

Vendsyssels kunstneriske karakteristika

Dette kursus er desværre aflyst. Vi henviser til vores øvrige kurser: http://vraahojskole.dk/ugekurser/kurser-paa-vraa-hoejskole/

På kurset ”I sporet på kunsten i Vendsyssel” får du mulighed for at opleve Vend­syssel fra Øst til Vest. Via malerier og andet kunst åbnes øjnene for Vendsyssels karakteristika.

Vi bevæger os rundt i hele Vendsyssel. Oplev hvorfra kunstnerne har hentet deres inspiration. Studér selv landskabets linjer, farver og lys.

På kurset I sporet på kunsten I Vendsyssel dykker vi bl.a. ned i Poul Anker Bech-, Svend Engelund-, Erik Heide og Yans værker, der på hver sin måde har betydning for Vrå Højskole. Kurset vil være en kombination af ture ud af huset op oplæg i huset samt under turene.

5-dages Kunst Kursus - På sporet af kunst i Vendsyssel 1
Inger dækker bord

Vær opmærksom på at vores kurser indeholder mere end "kun" fag-undervisning. Der er også planlagt tid til foredrag, hygge i dagligstuen, frokost, indlogering etc. Du vil få et skema for kurset tilsendt inden kursusstart.

Anne Friis

Oprindeligt fra Randers, uddannet socialpædagog fra Jysk Pædagogseminarium i Århus, har en PD i ledelse, en uddannelse som processtyrer, sorgvejleder, terapeut og en master i psykologi. Har været ansat på Horne Efterskole, været leder ved Tårs  Skolecenter, skoleleder ved Vrejlev/Hæstrup Skole og på Sofiendalskolen i Aalborg, har arbejdet som selvstændig – og som skiinstruktør. Har arbejdet på Vrå Højskole siden 2017.