5-dages Aktivt Seniorliv Kursus

Information om aktivt seniorliv-kurset

kr 3.950 Inkl. kost og logi i dobbeltværelse.
Bad og toilet på værelset
  • 2-6. september 2024 (aflyst)
  • 7-11. oktober 2024 (aflyst)
  • Kom op af stolen
  • Også hoved gymnastik
AFLYST

Kom op af stolen og med på højskole

Aktiv seniorhøjskole er et kursus på Vrå Højskole, med fokus på at røre sig både fysisk og mentalt. Det gør vi sammen gennem bevægelse og motion, musik og sang, foredrag, samlinger med debat og latter, udflugt, fællesskab og højskoleliv.

Dagen begynder med morgensamling og højskolesang, efterfulgt af en time med introduktion til forskellige former for bevægelse/motion som f.x. Qi-gong og yoga.

Ugen byder udover motion på højt humør, spændende foredrag, fællessang, udflugt til Glocal Art, byvandring, folkedans, besøg i Kunstbygningen-Engelundsamlingen, besøg og ølsmagning på det lokale bryghus og brygmesterens egen underholdende fortælling om vejen til Vrå Bryghus og meget mere.

Du vil blive præsenteret for Vrå bys aktive senior-og frivilligliv. På Vrå Højskoles vil vores kokke forkæle dig med veltilberedt mad. Glæd dig til en uge med stemning, humør, leg, debat og fællesskab.

5-dages Aktivt Seniorliv Kursus 1

Vær opmærksom på at vores kurser indeholder mere end "kun" fag-undervisning. Der er også planlagt tid til foredrag, hygge i dagligstuen, frokost, indlogering etc. Du vil få et skema for kurset tilsendt inden kursusstart. Programmet for kurset er både gældende for uge 36 og uge 41

5-dages Aktivt Seniorliv Kursus 2

Mandag: Efter indkvartering og frokost kaster vi os ud i første runde af fortællingen om dit liv. Alle mennesker har en historie – hvilken en skal bæres videre om dig? Hvem skal bære den videre? Aftenens samling byder på en historisk rundvisning på vores 151 år gamle højskole.

Tirsdag: Efter morgenmad og en tur på “det grønne bånd” arbejder vi videre med fortællingen om dit liv. Hvad er der levet og erfaret, og hvordan skal perioden, der lægger foran dig bruges? Efter frokost tager vi en tur til Vesterhavet og får ro til sjælen og måske en god samtale. Aftenen byder på folkedans med den lokale folkedanserforening.

Onsdag: Morgenprogrammet starter med pilates. Derefter tager vi en tur til Vendsyssel Teater og får historien bag.

Torsdag: Via Brogaard kommer og introducerer os for Gong-bad og giver efterfølgende et oplæg om, hvordan hendes eget liv skiftede form i 2019. Eftermiddagen går med byvandring i Hjørring, og vi slutter dagen med ølsmagning på Vrå Bryghus.

Fredag: Efter morgentræning har vi fokus på, hvordan de gode vaner fastholdes, og hvordan du bevarer overskud i dit liv, før vi siger farvel og tak for denne gang.

Om dig:

• Du har lyst til at røre dig og er åben for feedback og konstruktiv kritik
  • Du er indstillet på nogle hyggelige dage i selskab med andre, der også vil være aktive.
  • Du er klar på masser af god mad, højskolesang og samvær på tværs af højskolekurserne.

Har du særlige kosthensyn, skal du gøre opmærksom på det ved tilmelding. Ønsker du indkvartering i eneværelse koster det 1450,- i tillæg.

Har du lyst til at deltage på et af Vrå Højskoles mange kurser, gælder det om at tilmelde sig – og gerne inden alt for længe. En del af vores kurser er nemlig hurtigt udsolgt, så det gælder om at komme først til mølle.