Vrå Højskoles Årsskrift 2022

Vrå Højskoles Årsskrift 2022 1

FORORD af Anne Friis

Kære læser.

Velkommen til Vrå Højskoles traditionsrige årsskrift. Som de fleste ved, er det et jubilæumsskrift.
Den helt store oplevelse for alle os på og omkring højskolen i 2022 var fejringen af højskolens 150-års jubilæum 5. november. Dagen blev præcis, som vi havde ønsket os: nuværende og tidligere elever og ansatte, naboer, venner og samarbejdspartnere kom og bidrog til et brag af en fejring. Festen var i høj grad med til at løfte stemningen og troen på de næste 150-års højskole i Vrå.
To af højskolens tidligere forstandere holdt tale. Frederik Christensen, der var forstander 1967-84 og Eigil Nielsen, der var forstander 1984-2004. Det var levende, bevægende og meget rørende at høre de to talere og opleve, hvor stor betydning de havde og stadig har på fremmødte jubilæumsgæster.

Dette årsskrift er trykt i 100 fysiske eksemplarer. Derudover laves der en webudgave, der lever op til nutidens krav om at begrænse forbrug. Vi er spændte på modtagelsen af jubilæumsskriftet i denne form.

Rigtig god læselyst!

Foto af Simon Rousing