Malerkursus - Udtryk, drama og stemninger i maleriet

• Ungdoms- og Studiepris: 3.950,-
VENTELISTE

En uge i malerværkstedet på Vrå Højskole​

På dette højskolekursus arbejder vi med følgende emner i maleriet:

• Farven som naturkraft
  • Billedet som lyrisk tone
  • Det poetiske maleri
  • Analogmaleriet
  • Abstrahere genkendelige symboler og objekter

Billedkunstner Verner Brems vil guide dig gennem akrylmaleri, abstraktioner og blandform med kombinationer.

Du får lejlighed til at arbejde med ekspressivt portrætmaleri og udtrykke drama og stemninger via maleriet.
Det enkle i det komplicerede. Orden i kaos. Om billedkompositionens usynlige sprog. Fra proces til resultat. Det uventede 5. element implementeret i billedkomposition.

Om dig:

• Du har lyst til at male med akrylmaling
  • Du er enten nybegynder eller har prøvet akrylmaling før
  • Du er klar til at modtage klasseundervisning og individuel feedback
  • Du kan arbejde i et åbent værkstedsmiljø sammen med andre

Materialer kan købes på skolen, men du er også velkommen til at medbringe dine egne materialer. Skolen sætter staffelier op. Husk tøj, der kan tåle lidt maling.

Du vil i løbet af ugen møde andre af højskolens kursister. Blandt andet til de fælles måltider, til morgensamlinger og til aftenarrangementer. Du vil i løbet af kurset også få tid på egen hånd.

Har du særlige hensyn, som vi skal tage i forhold til din kost, er det vigtigt, at du gør os opmærksom på det ved tilmelding. Her kan du også bestille enkeltværelse. Bemærk at det koster et tillæg på 1450,-

Særlige forhold for ungdomspris:

Deltager du som ung under 25 år eller med studiekort (25 -30 år) skal du huske at markere boksen i tilmeldingen.
Vær opmærksom på, at du IKKE kan få eneværelse, når du vælger ungdomspris.

Verner Brems

Verner Brems er uddannet ved Designskolen i Kolding og Academy of Fine Arts in Krakow.
Han er medlem af Billedkunstnernes Forbund.
Se mere på vernerbrems.dk

Har du lyst til at deltage på et af Vrå Højskoles mange sommerkurser, gælder det om at tilmelde sig – og gerne inden alt for længe. En del af vores kurser er nemlig hurtigt udsolgt, så det gælder om at komme først til mølle.

Nogle af vores kurser har kun plads til eksempelvis 12 deltagere – nogle enkelte mere. De små hold sikrer, at du får ekstra meget ud af undervisningen – og samtidig lærer de øvrige kursister på holdet bedre at kende.