7 dages Maler kursus – Figurative abstraktioner

Information om maler-kurset

kr 5.250 Inkl. kost og logi i dobbeltværelse
Bad og toilet på værelset
  • 23-29. juni 2025 (ledige pladser)
  • En del af kunstugerne - uge 26
  • Ungdoms- og Studiepris: 4.250,-
Ledige pladser

Lær at omskrive virkelighedens objekter til maleriske udtryk - akrylmaling

Malerkursus med afsæt i det figurative billedsprog.

Vi skal arbejde med de hurtige strøg, det intuitive og tilfældige og med fokus på det væsentlige i motivet. I fællesskab finder vi måder, hvor vi kan “omskrive” virkelighedens objekter til maleriske udtryk.

Du vil på kurset blive hjulpet hen imod dit personlige billedsprog og blive inspireret og vejledt gennem øvelser og maleriske teknikker.

Kurset henvender sig til alle – begyndere som øvede.

7 dages Maler kursus - Figurative abstraktioner 1

Vær opmærksom på at vores kurser indeholder mere end fag-undervisning. Der er også planlagt tid til foredrag, hygge i dagligstuen, frokost, indlogering etc. På 7-dages kurser, er der typisk ikke værkstedsundervisning første og sidste dag.

Meget mere end bare akrylmaling

Ud over at forbedrer du dine tekniske færdigheder inden for akrylmaling og se verden gennem nye briller, får du den fulde højskoleoplevelse: fællessang fra højskolesangbogen, foredrag og hyggeligt samvær – både når vi mødes til morgen- og aftensamling i foredragssalen, men også omkring de mange velsmagende måltider i spisesalen. Alle skolen værksteder er fyldte i de traditionsrige kunstuger.

Har du særlige behov i forhold til mad, er det vigtigt, at du gør os opmærksomme på det, når du tilmelder dig. Vi tager kost-hensyn til både allergikerere, veganere og vegetarer.

På sommerkurserne er det normalt, at du bliver indkvarteret på tomandsværelser med eget bad og toilet. Du kan bestille enkelt værelse for et tillæg på 1.450 kr.

Du er også velkommen til at ringe på 9898 1010, hvis du har yderligere spørgsmål.

Særlige forhold for ungdomspris
Deltager du som ung under 25 år eller med studiekort (25-30 år), skal du huske at markere boksen i tilmeldingen. Vær opmærksom på, at du IKKE kan få eneværelse, når du vælger ungdomspris.

Morten Søndergård

Morten Søndergård er uddannet folkeskolelærer fra Hjørring Seminarium

Han har været ansat på Vrå Højskole siden 2015 og underviser i kunst.

Morten er selv udøvende billedkunstner. Du kan se en del af Mortens arbejde på hans Instagram Profil.

Har du lyst til at deltage på et af Vrå Højskoles mange kurser, gælder det om at tilmelde sig – og gerne inden alt for længe. En del af vores kurser er nemlig hurtigt udsolgt, så det gælder om at komme først til mølle.