Der sker MEGET mere efter maden…

Vrå Højskole arrangementer forår/sommer 2019

Onsdag den 30. januar
Glæd dig til årets første fællesspisning, hvor du dels kan møde vores nye elevhold – dels kan glæde dig til et spændende foredrag efter maden med vores erfarne højskolelærer Emil Schildt. Foredraget starter klokken 19.30 i højskolens foredrag.

Onsdag den 13. februar
Vær med, når vi efter fællesspisningen åbner Danmarks mest populære bog: Højskolesangbogen. Vi vil på denne Syng, Spis og Snak aften synge en række udvalgte sange fra Højskolesangbogen, akkompagneret af Højskolens musiklærer.

Onsdag den 27. februar
Efter fællesspisningen kan du glæde dig til koncert i højskolens foredragssal. Koncerten starter klokken 19.30 og er med den nordjyske singer-songwriter Rikke Noor. Rikke er uddannet fra musikkonservatoriet i Aalborg.

Onsdag den 13. marts
Foredraget med Ole Schiellerup er udsat til en anden god gang. Kom med til et foredrag med vores kunstlærer Ole Schiellerup, der vil fortælle om den danske kunstner Arne L. Hansen. En multikunstner, der både gjorde sig indenfor billedkunst og keramik, og har udsmykket blandt andet Østervrå, Bindslev, Skagen og Hulsig Kirker. Arne har været en del af Vrå-udstillingen fra 1950 og frem til sin død i 2009.
Kom med ind i Kähler Familiens keramiske univers, når pottemager Lars Henrik Kähler fortæller om Kähler fabrikkens historie onsdag den 13. marts klokken 19:30 på Vrå Højskole. Kähler-fabrikken blev startet af Herman J. Kähler i 1839 i Næstved. Hermann var indvandrer fra Tyskland og uddannet pottemager. Fabrikken var frem til 1974 en familiedrevet virksomhed gennem fire generationer, og den har alle årene været samlingspunkt for tidens kendte kunstnere. Blandt andet Svend Hammershøi.

Onsdag den 27. marts
Efter fællesspisningen er der koncert i højskolens foredragssal med det lokale band Dine Isaksen, der primært spiller danske sange. Bandet har blandt andet fået et af deres hit udvalgt som “Ugens uundgåelige” på P3.

Onsdag den 10. april
Ingen fællesspisning og foredrag.

Onsdag den 24. april

Onsdag den 8. maj
Politisk optakt til Europa-Parlamentsvalget 2019, der i Danmark foregår søndag den 26. maj. Det bliver det niende direkte valg til parlamentet, og første gang, hvor Storbritannien – som følge af Brexit – ikke deltager i valget.

Onsdag den 22. maj
Efter fællesspisningen vil der 19.30 være et alternativ foredrag om strik. Følg med på vores hjemmeside og facebookside for flere informationer. Strikkepinde og garn er velkomne!

Onsdag den 5. juni
Vi holder Grundlovsdag på højskolen, og derfor er den sædvanlige fællesspisning aflyst.

Fra onsdag den 19. juni
Fællesspisninger overgår til “sommerprogram”. Der er derfor mulighed for at spise med hver onsdag frem til august. Arrangementerne efter spisning vil være for både fællesspisnings-gæsterne og højskolens sommerkursister.

(Kommende arrangementer vil blive offentliggjort løbende på højskolens hjemmeside og Facebookside)

Højskole band spiller musik i gården