Christian Friis Bach besøger Vrå

Seniorhøjskolen er i fuld gang på Vrå Højskole. Tirsdag den 7. marts er der politisk besøg fra Christiansborg

Af Helle Møller Riis

Christian Friis Bach er landmand, købmand og nyvalgt Folketingsmedlem for Radikale Venstre, og så er han opstillet i Hjørring-kredsen. Christian er også tidligere udviklingsminister, undergeneralsekretær i FN og generalsekretær i Dansk Flygtningehjælp.

Tirsdag den 7. marts kan du opleve ham klokken 14:00 på seniorhøjskolen på Højskolevej 1 i Vrå. Under overskriften ’Værdighed og rettighed – og hvorfor det er vigtigt’ vil Christian Friis Bach tage tilhørerne på en spændende rejse med digte og historier om mennesker og menneskerettigheder.

Det bliver en eftermiddag med fokus på de globale udfordringer, flygtningekrisen, menneskerettighederne og om de mange mennesker, som Christian Friis Bach har mødt på sin vej.

I forbindelse med foredraget serverer højskolen kaffe og nybagt kage. Du får hele arrangementet for bare 50,-

Fakta Seniorhøjskolen

Dette forår kan du for en flad 50-er opleve foredrag og fortællinger på Seniorhøjskolen i Vrå sammen med nybagt kage, frisklavet kaffe og naturligvis sang fra Højskolesangbogen.

Det foregår i lige uger fra 14.00-16.30 i foredragssalen på højskolen.

Tilmelding er ikke nødvendig. Betaling sker ved fremmøde enten kontant, dankort eller på mobilepay.

Programmet er som følger:

• Uge 10: Christian Friis Bach
  • Uge 12: Kunsthistoriker Signe Højmark: Rundvisningen i kunstbygningen i Vrå
  • Uge 14: Louise Eltved: Mental sundhed hos unge og ældre
  • Uge 16: Præst Lene Graarup: Tro i tvivlen
  • Uge 18: Bestyrelsesformand Anne Marie Heide Hviid: Kulturen i Region Nordjylland
  • Uge 20: Anna Kolind: Vendepunkter i mit liv. Her i blandt min kamp med Anders Fogh og Bertel Haarder
  • Uge 22: Jørgen Bing: “Giv tilfældet en chance” – om tilfældigheder og afgørende vendepunkter.